Особливості адаптації дітей молодшого дошкільного віку до ЗДО в умовах роботи онлайн

Чи можлива адаптація дітей молодшого  дошкільного віку до ЗДО в умовах роботи онлайн?

Війна порушила звичний перебіг життя не тільки дорослих, а й дітей. Більшість навчальних закладів України перейшли на роботу в режимі онлайн. І адаптацію молодших дошкільників до садочка доводиться здійснювати  також онлайн. Це додає певних труднощів, але не є неможливим .   У цьому певною мірою впевнились вихователі групи молодшого дошкільного віку «Хвилинки» Марина Романенко і Олена Загородня, розробивши певну стратегію у цьому напрямку. 

Відомо, що середній строк адаптації  молодшого дошкільника становить 2-3 тижні. В умовах онлайн цей процес відбувається повільніше і довше та вимагає більше зусиль і взаємодії між вихованцем, вихователем і батьками. Це пов’язано з тим, що  дитина, відвідуючи заняття онлайн, не виходить за межі звичної зони комфорту. Є велика спокуса відволіктися на іграшки, спілкування з близькими. Тут лежить велика відповідальність на дорослих! Вихователі мають прискіпливо продумувати кожне заняття, обов’язково готувати роздатковий дидактичний матеріал і активно залучати його під час роботи. Задача батьків - підтримувати зосередженість малюка на занятті, допомагати і регулярно вивідувати онлайн-заняття. Також важливу роль відіграють періодичні зустрічі офлайн з метою роздачи необхідного дидактичного матеріалу. Вихователі активно використовують ці зустрічі, щоб налагодити особисті стосунки з дітьми і ознайомити їх з правилами поведінки в дитячому закладі. 

Отже, адаптація дітей молодшого дошкільного віку в умовах онлайн, хоч і не стовідсотково, можлива, але  при активній і регулярній співпраці всіх сторін, що задіяні в процесі  навчання онлайн.