УВАГА!!! ДІЄ НОВИЙ ПОРЯДОК РЕЄСТРАЦІЇ ДІТЕЙ ДЛЯ ЗАРАХУВАННЯ ДО ЗДО СЛОБОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ!..
Наша група стала лабораторією, де маленькі дослідники поринули у чарівний світ кристалів! Проєкт "Білі кристали" – це не просто цікава розвага, а й ефективний спосіб розвитку пізнавальної активності дошкільнят, що інтегрує елементи STEM-освіти.
Що таке STEM у проєкті "Білі кристали"?
STEM – це абревіатура, що об'єднує чотири ключові дисципліни: Science (наука), Technology (технології), Engineering (інженерія) та Mathematics (математика). У проєкті "Білі кристали" ми вдало поєднали ці напрямки:
Science (Наука): Діти досліджували процес кристалізації, вивчали властивості різних речовин (сіль, цукор), спостерігали за змінами стану речовини.
Technology (Технології): Хоча проєкт не передбачав використання складних технологій, діти використовували прості інструменти (скляні ємності, палички) для проведення експериментів, навчаючись працювати з ними акуратно та цілеспрямовано.
Engineering (Інженерія): Завдання з вирощування кристалів вимагало від дітей планування та конструювання – як розмістити заготівку для вирощування кристалів, скільки розчину потрібно, щоб отримати бажаний результат.
Mathematics (Математика): Під час спостережень діти порівнювали розміри кристалів, рахували дні до появи перших ознак кристалізації.
Розпочали з бесіди з дітьми про корисні копалини та познайомилися з професією геолог.
Разом з вихователем Аллою КЛИМЕНКО поміркували на тему "Чи всі камінці - кристали", діти висловлювали свої думки та припущення.
Передивились пізнавальну презентацію "Кристали в природі".
Здійснили мандрівку групою та спробували відшукати кристали.
Під час пошуківки дізналися, що накип в чайнику - кристали мінеральних солей які знаходяться у воді (Якщо в чайнику часто гріти воду, на стінках утворюється накип. Якщо зішкрябати його та розглянути через лупу: накип складається з багатьох дуже дрібних кристаликів. Чому ж утворюється накип? У воді розчинено багато мінеральних солей. Коли вода кипить і випаровується, вони осідають на стінках чайника, утворюючи накип).
Відкриттям стало те, що стержень простого олівця, який залишає сліди на папері, роблять із графіту — кристала вуглецю.
А також знайшли солодкі та солоні кристали (цукор та сіль). Діти розглянули кристали солі різного помолу під лупу, а також мали можливість скуштувати їх.
Цікавинкою заняття став дослід з вирощування кристалів на спеціальній заготовці. Діти разом з вихователем приготували всі необхідні інструменти, разом приготували "чарівний" розчин. Процес кристалізації вимагав ретельного спостереження за найдрібнішими змінами.
Спільна робота під час експерименту сприяла розвитку комунікативних навичок та вмінню працювати в команді.
Натхненні красою кристалів, діти створювали власні шедеври – аплікації з кристалів солі, які діти розфарбували на власний розсуд , що відобразило їхні враження та допомогло виразити свої емоції та розуміння проєкту.
Проєкт "Білі кристали" став яскравим прикладом успішного впровадження STEM-підходу в дошкільній освіті. Він показав, що навіть складні наукові явища можуть бути цікавими та доступними для маленьких дослідників, якщо їх подавати у захоплюючій та інтерактивній формі. Ми переконані, що такі проєкти закладають міцний фундамент для майбутніх наукових звершень наших вихованців!