Психологічне розвантаження дітей молодшого дошкільного віку "Дерево життя"
Війна, в Україні, нікого не залишила осторонь. Через неї в стресі перебувають і дорослі, і діти. Батьки можуть підтримати дитину у стресові періоди, якщо помітять його надмірні ознаки та допоможуть з ним впоратися.
Важливо пам’ятати, що діти, як губки, вбирають усе, що відбувається навколо. Вони помічають, коли батьки перебувають у стресі, і реагувать на емоційний стан рідних тією чи іншою мірою. Діти не завжди вміють висловити свої емоції. Водночас малюки можуть не розуміти, що насправді відбувається, через свій вік і рівень розвитку. Для них нова ситуація може бути незвичною, дискомфортною, неочікуваною, навіть страшною.
Психічне здоров'я дитини - стан душевного благополуччя, емоційного комфорту, впевненість у своєму майбутньому, пов'язана з відчуттям захищеності свого «Я».
Психічно здорова дитина - характеризується гармонійністю розвитку, врівноваженістю, адаптивністю, а також духовністю, орієнтацією на саморозвиток і самоактуалізацією. Гармонійний особистісний розвиток і фізичне здоров'я сприяють успішній адаптації дитини у соціумі.
Емоційна потреба у любові та захищеності посідає перше місце серед душевних потреб дітей. Недостатнє задоволення цієї потреби зумовлює виникнення у дітей короткочасних і тривалих негативних психічних станів. Майже кожна ситуація, у якій зневажається, а той принижується почуття власної гідності дитини, сприймається нею як критична. Потреба дітей у повазі є дуже важливою. Задоволення цієї потреби веде до підвищення рівня психічного здоров'я дитини, і навпаки.
Для зменшення тривожності та зниження рівня стресу педагог соціальний Анна КОВРОВА провела заплановане психологічне розвантаження, виконавши з дітьми молодшого дошкільного віку вправу “Дерево життя”.Вправа стабілізує внутрішній стан, створює баланс нервово-психічних процесів, запобігаючи травмуючим ситуаціям. Малюки уявили себе деревом (яке їм подобається, з яким найлегше себе ототожнити). Детально програли в свідомості образ цього дерева: уявили його міцний і гнучкий стовбур; гілки, які розхитує вітер; листя, звернене назустріч сонячним променям і дощу; циркуляцію поживних соків по стовбуру; коріння, яке міцно вросло в землю. Педагог наголосила, що важливо відчути поживні соки, які коріння втягує із землі. Для цього запропонувала дітям уявити, що вони відчувають спрагу і ось п'ють водичку. Вона надає їм сил, наповнює їх енергією і задоволенням.
В наш тривожний час потрібно бути уважними один до одного, а особливо до дітей. Важливо залучати малечу до різноманітних занять, які викликатимуть в них позитивні емоції і покращуватимуть їх психічне здоров’я.