Групова консультація для педагогів "Профілактика та запобігання булінгу в ЗДО"
У рамках Тижня протидії булінгу (цькуванню) в ЗДО «Дивосвіт» практичним психологом Кобзарь Г.В. проведена групова консультація для педагогів на тему: «Профілактика та запобігання булінгу». Булінг (цькування) – дії учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному чи сексуальному насильстві. Такі дії вчиняються стосовно дитини чи дитиною стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого може бути заподіяна шкода психічному чи фізичному здоров’ю потерпілого. Необхідною умовою попередження жорстокого поводження з дітьми є підвищення психологічної та педагогічної обізнаності педагогів. Дуже важливо, щоб педагоги усвідомлювали ті наслідки, до яких призводить жорстоке поводження з дітьми, та розуміли, які дії щодо дітей є жорстокими і де вимогливість межує з жорстокістю. А ще — необхідно формувати у педагогів толерантне ставлення до дітей. Адже педагоги мають за будь-яких умов проявляти великодушність до дітей, поважати їхні права, визнавати право кожної дитини бути іншою, сприймати її такою, якою вона є, вміти поставити себе на місце дитини, співпрацювати з нею на засадах партнерства. Також необхідно підвищувати обізнаність вихователів щодо особливостей психічного розвитку дошкільників, так як у дошкільному віці діти мають особливості саморегуляції, труднощі з тим, щоб контролювати свої вчинки, схильні до емоційних проявів та реакцій. Також у дітей лише формується вміння розуміти причини власних дій та реакцій інших. Булінг (цькування) в середовищі дітей виникає як спосіб виразити роздратування, образу, показати зверхність. Якщо такі прояви не забороняються, то така поведінка може стати систематичною. І навпаки, якщо діти чують лише заборони, а натомість не навчаються по-іншому виражати свою злість прийнятним способом, то цькування стає прихованим. Провідною діяльністю для дітей цього віку є гра, тож булінг найчастіше проявляється саме в процесі гри. Зазвичай, ознаки булінгу (цькування) мають такі ігри, які жорстко приписують дитині певну поведінку, мають риси приниження або висміювання та не дозволяють заявити про свої бажання. Вихователі мають зважати на подібні ситуації, помічати та вчасно реагувати на них належним чином, щоб запобігти проявам булінгу.