"Кінезіологія - інструмент для розвитку мовлення дітей"
Василь Олександрович Сухомлинський вважав, що рух пальців сприяє активізації мовленнєвих центрів головного мозку і посилення діяльності мовленнєвих зон. Майже всі діти в певному віці погано володіють своїми пальчиками: мають неправильний захват столових приборів, тримання пензля, олівця, ножиць, більшість дітей відчувають труднощі під час одягання і роздягання, труднощі в розвитку навичок самообслуговування і саме тому важливо їм вчасно допомогти. Для впливу на ці зони та подолання цих труднощів, вчителем-логопедом Яною КІШКІНОЮ було обрано одне з найцікавіших направлень в роботі з дітьми, це робота з пальчиками, розвиток дрібної моторики рук, а саме кінезіологічні вправи.
Кінезіологія – це наука про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я через певні рухові вправи, це «Гімнастика мозку». Метою якої є розвиток міжпівкульної взаємодії та синхронізації роботи півкуль головного мозку, що також сприяє активізації розумової діяльності. Одним із завдань є розвиток мовлення та психічних процесів що так вкрай необхідно під час формування особистості. Саме для цього вчитель-логопед працює з дітьми логопедичної групи в цьому напрямку. А для більшої зацікавленості, продуктивності і результативності перед виконанням вправ обирається інвентар (ігри з пальчиками чи з кінезіологічними м’ячами, різнокольорові перчатки, цеглинки ЛЕГО тощо). Під час виконання вправ діти фіксують увагу на предметі, контролюють рухи, вчаться дотримуватись чіткої інструкції, розвивають навички самостійності і відповідальності за результат, мають велику мотивацію для примноження власних досягнень, а також отримують позитивні емоції. Із задоволенням працюють вдома з батьками, демонструючи свої вміння.
Виконання кінезіологічних вправ вдосконалює механізми адаптації дитячого організму до зовнішнього середовища, знижуює захворюваність і робить життя дитини безпечнішим завдяки таким якостям, як спритність, сила, гнучкість. А також готує дитину до школи, поступово привчаючи її витримувати навантаження, проявляти волю, що для дітей старшого дошкільного віку є актуальним.