«Чарівний світ неживої природи» група "Фантазери"
03.11.2023р. відбулася зустріч вихованців групи старшого дошкільного віку "Фантазери" під гаслом «Чарівний світ неживої природи». На жаль розпочалася вона в укритті, куди ми змушені були спуститися через повітряну тривогу.
Війна є важким випробуванням для кожного з нас. У цьому безперервному колі нескінченних подій людина постійно знаходиться в стресі, тривозі, постійній психологічній напрузі. Тривожність досить неприємне відчуття, яке породжує стан занепокоєння, що охоплює наше тіло і розум. Найважче з тривожністю справитися дітям, оскільки вони ще недостатньо володіють своїми емоціями і не завжди розуміють причини своїх почуттів. Вони можуть почуватися безпорадними й переляканими, особливо коли лунають сигнали тривоги.
Для зменшення тривожності та зниження рівня стресу педагог соціальний Анна КОВРОВА навчила дітей дихальним вправам. Та провела заплановане психологічне розвантаження, виконавши з ними вправу “Зім’ятий папірець”, яка мотивує дітей стримувати свої негативні емоції відносно інших.
Суть вправи в тому, що дітям пропонується зім’яти аркуш паперу, а потім його вирівняти і проаналізувати чи став аркуш ідеально гладеньким, як на початку вправи. Звісно ж діти відзначили, що ідеально рівним папірець не став, він зберіг сліди зім’ятості. Анна Олександрівна пояснила, що даний аркуш паперу символізував душу людини яку ображають та наголосила, що так само почувається і людина, яка відчула на собі негативні дії іншого, а потім почула вибачення за них. Діти зрозуміли якої непоправної шкоди можна завдати особистості, якщо ображати її. Вони зробили висновок, що слід бути дуже тактовним і обачним у спілкуванні, адже навіть незначна образа залишає свій слід.
І незважаючи на повітряну тривогу за дверима укриття, діти були спокійними та разом з педагогами займалися художньою творчістю. Вони розмальовували картинки за номерами та використовуючи технологію доповненої реальності оживляли малюнки. А наприкінці зустрічі допитливі дослідники під керівництвом вихователя Наталії Водолаз провели експерименти з водою. Перетворили чисту прозору воду на кольорову, зробили дослід «Вулкан в стакані». Та дослідили властивості води провівши експеримент «Потоне чи спливе», змінивши її щільність за допомогою солі.
Коли зустріч закінчилася, сповнені емоціями діти поспішили до батьків. Вони навперебій ділилися своїми враженнями, даруючи своїм рідним частину свого гарного настрою.
В наш тривожний час потрібно бути уважними один до одного, а особливо до дітей. Важливо залучати малечу до різноманітних занять, які викликатимуть в них позитивні емоції і покращуватимуть їх психічне здоров’я.