"Країна дослідів"

В.О. Сухомлинський говорив: «Вмійте відкрити перед дитиною в довкіллі щось яскраве, щоб життя заграло перед дітьми усіма барвами веселки. Залишайте завжди щось недоказаним, щоб дитині захотілось знову і знову повертатися до того, про що вона дізналася». Прочитавши цей вислів, мені захотілося побувати разом з дітьми творчим дослідником. Не дивлячись на те, що мій життєвий досвід набагато більший ніж у моїх вихованців, мені також цікаво пізнавати оточуючий світ з його секретами, чимось невідомим та незвіданим. Адже дитина народжується, з’являється у світ, як чистий аркуш паперу. І багато залежить від нас, вихователів, що на цьому аркуші буде написано. Країна дослідів буде цікава дітям сьогодення. Досліди не потребують дорогих чи рідкісних компонентів, спеціального обладнання й особливих навичок. Вони можуть справді «розвантажити» будні малюків. 

  Дітям дошкільного віку притаманне прагнення до дослідницької діяльності, самостійного пошуку інформації. Тож дитяче експериментування дає змогу значно збагатити освітній процес і зробити його сучасним та ефективним.

  Діти будь-якого віку люблять наукові експерименти. Їх спрага до різноманітних дослідів просто безмежна. 

      Для безпечного проведення дослідів достатньо підготувати необхідні матеріали, провести сам дослід і пояснити дітям явище, за яким вони спостерігали.

     Важливо не забути обговорити з дітьми правила техніки безпеки:

Дослід 1 Квітуче дерево. Це тому… що вода через капілярність потрапляє в найменші порожнини між волокнами паперу й заповнює їх. Папір набухає, згини на ньому розрівнюються, і квітка розпускається.                  

Дослід 2 Веселі хробачки. Це тому… що вода через капілярність потрапляє в найменші порожнини між волокнами паперу й заповнює їх. Папір набухає, згини на ньому розрівнюються, і хробачок рухається.

Дослід 4 Зникнення вогника. Це тому…що внутрішнє повітря склянки оxолодилося після згасання свічки, тому тиск зменшився та вода почала збиратися під склянкою.

Дослід 5 Мильна піна. Це тому…що молекули води та інших рідин зчіплюються одна з одною, утворюючи тонку плівку на поверхні, яка вловлює повітря та створює бульбашки. Миючі засоби містять поверхнево-активні речовини, які знижують поверхневий натяг рідини та сприяють утворенню піни.

Отже, Дослід має важливе значення для розвитку пізнавальних здібностей дітей:

● дає можливість побачити різноманітні процеси, властивості природних об'єктів, зрозуміти сутність природних явищ;

● сприяє формуванню матеріалістичного усвідомлення фактів і явищ природи, виховання спостережливості, мислення, мовлення молодших школярів.